مجله اینترنتی کیتی(نبینی ضرر کردی)
درباره وبلاگ


به وبلاگ مجله اینترنتی کیتی خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:, :: 22:50 :: نويسنده : مصطفی رحمانی

3e906df24083a3a712748834a2e12a96 عکسی قدیمی از ابوالفضل پورعرب و همسرش

دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:, :: 22:48 :: نويسنده : مصطفی رحمانی

7530fc716cc1ff6b8bc382a1cae27ea8 رابطه پراید با هندوانه + عکس

دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:, :: 22:43 :: نويسنده : مصطفی رحمانی
تاکسی نارنجی تهران در لندن! مسعود نیلی، صاحب و راننده تنها تاکسی پیکان در لندن انگلستان! «تاکسی تهران» مجوز رانندگی با ماشین پیکان رو در انگلستان کسب کرده است. آقای نیلی صاحب یک آژانس املاک در شمال‌غربی لندن است.
دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:, :: 22:29 :: نويسنده : مصطفی رحمانی
محمود احمدی نژاد رئیس جمهور همراه با مردم ظهر روز یکشنبه دهم محرم در حرم حضرت معصومه(س) قم به عزاداری پرداخت.
دو شنبه 6 آذر 1391برچسب:, :: 22:25 :: نويسنده : مصطفی رحمانی

مهدیه السادات حاجی میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد علل کم خونی و فقر آهن، اظهار کرد: مهمترین و شایعترین علل بروز کمبود آهن مصرفی در رژیم غذایی روزانه و کاهش مصرف در انواع گوشت بویژه گوشت قرمز است که آهن قابل جذب دارد.

وی از عوامل دیگر کم خونی و فقر آهن را مصرف چای همراه با غذا و یا بلافاصله پس از غذا دانست و افزود: تانن موجود در چای می تواند جذب آهن غذا را به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

حاجی میرزاده با بیان اینکه مصرف ناکافی مواد غذایی حاوی ویتامین C نیز احتمال بروز کمبود آهن را افزایش می دهد ادامه داد: ویتامین C که بطور طبیعی در میوه ها و سبزی های تازه و خام وجود دارد موجب افزایش جذب آهن غذا می شود و کمبود دریافت ویتامین C موجب کاهش جذب آهن غذا و در نتیجه کمبود آهن می شود.

وی مصرف ناکافی مواد غذایی آهن دار، شروع نکردن به موقع تغذیه تکمیلی و یا نامناسب بودن آن، مصرف چای همراه با غذا و یا بلافاصله پس از صرف غذا و آلودگی های انگلی مانند ابتلا به کرم قلابدار را از دیگر عوامل این کم خونی عنوان کرد.

وی با اشاره به جایگزین شدن غذاهای غیر خانگی تصریح کرد: انواع ساندویچ ها مثل سوسیس و کالباس که اغلب آهن کافی ندارند و مصرف هله هوله ها که معده را پرکرده و فرد را از غذای سفره محروم می کند نیز می تواند سبب کم خونی فقر آهن شود.

وی افزود: در دوران کودکی به علت افزایش رشد و همچنین دوران بارداری، نیاز بدن به آهن افزایش پیدا می کند.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان یزد بیان کرد: مصرف نانهایی که در تهیه آنها بجای خمیر مایه یا خمیر ترش، جوش شیرین بکار رفته و در نتیجه خمیر آنها ور نیامده و حاوی اسید فیتیک می باشد، مانع از جذب آهن می شوند.

وی گفت: کودکانی که با شیر مادر تغذیه نمی شوند بیشتر در معرض کم خونی فقر آهن قرار دارند چراکه آهن شیر مادر بهتر از سایر شیرها و شیر خشک جذب می شود.

حاجی میرزاده اضافه کرد: کودکان دو تا پنج سال به علت ابتلا به عفونت‌های شایع دوران کودکی مانند اسهال و عفونت های تنفسی و آلودگیهای انگلی در معرض کمبود آهن هستند.

وی ادامه داد: نوزادان کم وزن و نارس با کمتر از۲۵۰۰ گرم، از دو تا سه ماهگی ممکن است دچار کمبود آهن شوند.

وی به مصرف ناکافی یا عدم مصرف قطره آهن در دو سال اول زندگی اشاره و خاطرنشان کرد: میزان آهن موجود در شیر مادر کم است، با این وجود به دلیل اینکه جذب آهن شیر مادر بسیار خوب است، شیرخوار تا حدود چهار یا شش ماهگی نیاز به تجویز آهن ندارد و به ‌ندرت در قبل از شش ماهگی نیاز به تجویز آهن پیدا می‌ کند، اما به دلیل اینکه به تدریج میزان هموگلوبین خون شیرخوار کم می ‌شود لازم است بعد از چهار یا شش ماهگی از قطره آهن استفاده شود

 


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 96
بازدید کل : 82640
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1